Sedmnáctiletá Naomi je hluboce zasažena rozchodem rodičů, a tak souhlasí, když jí matka nabídne, aby o prázdninách odjela z města na venkov k tetě, která má malý hotel. Teta vidí, že pomáhat v hotelu Naomi odpuzuje, a seznámí ji s paní Koide, vzdálenou příbuznou žijící na samotě. Zpočátku je Naomi zděšena představou, že by měla pečovat o starou paní. Postupem času dívka a stará paní najdou společnou řeč a svěřují si své sny, touhy a zklamání. Naomi přilne k paní Koide hlavně poté, co se zklame v chlapci, s nímž si tu začala malý románek, a ke svému překvapení zjišťuje, jak velice se podobají její pocity těm, o nichž vypráví žena o několik generací starší. Třebaže autor filmu pochází z Anglie, žije už přes dvanáct let v Japonsku. Příběh, konfrontující generaci, jež prošla válkou, s pokolením dnešních mladých lidí, kteří nepoznali strach o holý život, ale cítí se vykořeněni v konzumní, duchovně prázdné společnosti, je zasazen do kraje ve středním Japonsku, bohatém na přírodní krásy i kulturní tradice.