Enid a Rebecca jsou kamarádky ze školních lavic. Dokončení střední školy v nich vyvolává pocit euforie: konečně se budou moci postavit na vlastní nohy a najít si byt, kde jim nikdo nebude do ničeho mluvit. Enid ale neuspěla u závěrečných zkoušek, a proto se dá zapsat do prázdninového kursu, aby získala diplom. Náhodou se seznámí se samotářským, o mnoho starším Seymourem, který jí imponuje svými znalostmi jazzové hudby. Jejich přátelské styky vyústí v milostný vztah, jehož se ale Enid brzy lekne. Rebecca mezitím našla byt a jejím jediným zájmem je útulně ho zařídit. Enid cítí, že takový život ji nepřitahuje, a řeší situaci po svém. Námět k filmu poskytl kultovní comicsový příběh amerického kreslíře Daniela Glowese, odehrávající se v prostředí satiricky nahlíženém očima dívky, jež se cítí jako cizinka ve světě, který ji obklopuje.