Odpoledne u Gaudího
Americká překladatelka Cassandra Reillyová žije už nějaký čas v Barceloně. Jednoho dne se u ní objeví jiná Američanka Frankie Stevensová, velmi efektně oblečená a nalíčená jako „femme fatale“, a snaží se ji přesvědčit, aby jí pomohla hledat manžela, který se jí v Gaudího městě záhadně ztratil. Cassandra zprvu odmítá, ale lákavě vysoká částka, slibovaná za pomoc, ji přiměje změnit rozhodnutí. Poněvadž často překládá detektivní romány, má představu, odkud začít pátrat. Brzy zjistí, že všechno není tak, jak jí Frankie vylíčila. Poté, co se seznámí se smyslnou April a tajemnou Bernadettou, zaplétá se čím dál hlouběji do sítě podivných náhod, záměn osob a jejich identity. Když nakonec Cassandra rozluští hádanku rodinného tajemství, složitější než Gaudího provokativní architektura, je konečně připravená začít řešit i vlastní minulost.