Ve městě je klid
Příběhy pěti lidí: Michele se snaží zachránit dceru před drogami a postarat se o její malou dcerku. Paul zradil své spolupracovníky z doků při stávce jen proto, aby se mohl stát taxikářem. Viviane již nemůže vydržet politické aktivity svého manžela. Mladého Abdermana změnil pobyt ve vězení a on teď hledá své bratry, aby jim mohl pomoci. Gérardův vztah ke smrti, i k té vlastní, je velice svérázný a osobitý. Jejich malé životní příběhy se odehrávají ve stejnou dobu a na stejném místě, v Marseille v roce 2000, a utvrzují nás v myšlence, že toto město rozhodně není klidné. Robert Guédiguian připouší, že inspirací k natočení filmu mu byl pohled na Marseille z katedrály, jímž snímek začíná. Ten pohled navozuje pocit klidu, ticha a jistoty. „Vždycky jsem si ale říkal, že to je jen pouhé zdání, že ve městě se neustále odehrávají věci nebezpečné, že město jimi vře a že každou chvíli hrozí výbuchem. Proto jsem natočil tento film. Je o tom, co mě trápí a zneklidňuje.“