Evoluce
Ivan Reitman, který díky svým duchařským komediím vnesl do angličtiny úplně nové slovo „ghostbusting“, nyní přichází s teorií evoluce. Náraz meteoritu do Země způsobí vznik nových forem života a lidé rázem poznají skutečný význam slov „boj o holý život“. Původně to měl být thriller, ale nebyl by to Reitman, kdyby nevydoloval komediální prvky i z vyprávění o konci světa. Jako první objeví vznik vetřelců i jejich rychlý vývoj doktor Ira Kane, vědec, který dříve pracoval pro vládu, ale pak upadl v nemilost a živí se jako učitel. Jeho kolegou je profesor geologie Harry Block, který zároveň trénuje ženské volejbalové družstvo a o smeče se zajímá víc než o vědu. Svět se nejprve snaží zachránit trojice kluků, ale je nemožné udržet tak neuvěřitelný objev dlouho pod pokličkou. Nakonec se snaží zasáhnout vláda, zastoupená krásnou epidemioložkou Allison z Centra pro kontrolu a předcházení katastrofám. Ta sice zpočátku Iru příliš nerespektuje, ale brzy pochopí, že pokud nespojí své síly, budoucnost lidstva by se mohla záhy proměnit v minulost.