Fascinující portrét předčasně zesnulé legendární postavy americké poválečné avantgardy Mayi Deren, proslulé především poetickými experimentálními filmy a oddaným zájmem o rituály voodoo.
Fascinující dokumentární snímek o životě a tvorbě experimentální filmařky Mayi Deren, legendární postavy americké poválečné kulturní scény. Narodila se jako Eleanora Derenkowská v roce 1917 v ukrajinském Kyjevě. O pět let později musela uprchnout spolu s rodiči před pogromem do Ameriky. Po druhé světové válce se stala jednou z nejproslulejších a zároveň nejkontroverznějších figur avantgardního hnutí. Film Martiny Kudláček, autorky výjimečného dokumentu L´amour fou/Ludvík Šváb, rekonstruuje mýtus plný tajemství, obestírající talentovanou umělkyni a zároveň kněžku voodoo. Unikátní archivní materiály uvádějí osobnosti uměleckého světa, spolupracovníci a přátelé Mayi Deren (Alexander Hammid, Katherine Dunhamová, Stan Brakhage, Jonas Mekas, Judith Malinová, Amos Vogel). Originální hudební doprovod složil John Zorn.