Hon na anděla aneb Čtyři lásky básníka a proroka
Osobitá interpretace tvůrčího osudu ruského symbolisty Andreje Bělého, akceptující jím vyznávanou poetiku a filozofii. Peripetie jeho intimního života ilustruje montáž z ruských, německých a francouzských filmů. Vyzařuje z ní duch času a prostorů, v nichž se odvíjelo drama jeho mystikou poznamenaného života.
Film líčí osud a individualitu ruského symbolisty Andreje Bělého v souladu s jeho poetikou a v duchu jeho přesvědčení, že největším tvůrčím činem je způsob žití života. I proto autoři akcentují Bělého milostné příhody a manželství. Jejich kuriózní peripetie jsou ilustrovány montáží z ruských a západoevropských dobových filmů, v souladu s časoprostorem jeho bytí. Snímek zahrnuje jeho cesty po Evropě, dočasnou berlínskou emigraci a návrat do vlasti. Bělého kresby a verše dokládají jeho fascinaci mystikou, hledání smyslu života v antropozofii. Zvolené postupy zachycují typ i povahu symbolistického prociťování života a světa a emocionalitu lidí zlomové epochy. Ta je spíše než faktograficky evokována v rovině ryze emocionálního prožitku. Můžeme se znovu přesvědčit, že němé filmy různých proveniencí vnitřně sounáležely a vyzařovaly obdobné napětí estetického, etického a citového pole.