Dívka z plakátu
Životní příběh Magdaleny Figurové, první polské traktoristky, jejíž tvář zpopularizoval plakát z roku 1949. Aktuality z budovatelské éry připomínají její pracovní elán a rekordy. Je na ně dodnes hrdá. Přes okázalou emancipovanost se těší úctě okolí, ani pokročilý věk ji neodrazuje od řízení traktoru.
Životní příběh první polské traktoristky Magdaleny Figurové, jejíž fotografie na traktoru oslovila v roce 1949 z plakátu celé Polsko. Budovatelskou dobu a její četné pracovní rekordy připomínají záběry ze starých aktualit, jimiž je prokládáno vyprávění o dnešku této sebevědomé, socialisticky emancipované ženy. Na svou minulost nedá dopustit, je hrdá na všechny řády a vyznamenání. Dodnes bravurně jezdí na traktoru, i když se už neobejde bez lékařské péče. Pro rodinu je bílou vránou, nicméně vnuk ji plně akceptuje. Ačkoli působí v dnešní době poněkud anachronicky, její osobnost i způsob existence vzbuzují respekt. Tím je také podmíněn i lehce ironický, především však zvídavý vhled do tohoto „budovatelského“ osudu.