Aljoša Dostojevský - potomek génia
Ljocha – Alexej Dostojevskij – se živí jako řidič tramvaje v rodném St. Peterburgu. Ve volném čase hraje džez, ošetřuje koně, věnuje se rodině a stýká se s přáteli, mezi nimiž nechybí i umělci. Proslulost předka ho netíží, žije v souladu se svými možnostmi a schopnostmi, ctí a zná rodovou tradici.
Film je portrétem prapravnuka slavného ruského spisovatele, kterého živí prozaické povolání řidiče peterburské tramvaje. Ve volném čase hraje na kytaru v džezovém orchestru, o víkendech jezdí ošetřovat koně do nedaleké stáje. Má ženu a dítě, kdysi zvažoval odchod do kláštera. Sounáležitost s proslulým předkem ho netíží, důstojně se vyrovnává se svou skromnou existencí i s vědomím, že rodová tradice zavazuje. Vrozená inteligence mu zajišťuje styk se zajímavými lidmi a umělci, je rovnocenným a vítaným partnerem v intelektuálních diskusích. Uchovává v paměti nejen rodinné legendy, ale i konkrétní souvislosti života Dostojevského. Potažmo jsou ukazována různá prostředí – charakteristický prostor jeho bytí, včetně míst vztahujících se k prapradědově tvorbě. Odhalují bohatý duchovní svět nenápadného Ljochy – Alexeje. Svérázným refrénem snímku je trasa, kterou projíždí jeho tramvaj č. 28.