Rebelové
Příběh o velké lásce, jíž dějiny nebyly právě nakloněny, je situován do pohraničního městečka roku 1968. Na parketu „čajů“, typické taneční zábavy oněch let, poznáváme maturantku Terezu a její kamarádky Bugynu a Julču i další spolužáky z místního gymnázia. Kapela vyhrává tehdejší největší hity, jsou navazovány první známosti… Tereza, která žije s tatínkem za městem v romantické hospůdce na hrázi rybníka, cestuje domů místním motoráčkem s průvodčím Doušou (v příběhu mu připadne fatální role) a vystupuje na zastávce u lesa. Právě tady vystoupí i tři podivně se chovající kluci. Tak se potkávají Tereza se Šimonem, hlavní protagonisté Rebelů. Jejich prostřednictvím se v krátkém časovém úseku propojí i osudy Bugyny a Julči s Bobem a Emanem, kamarády Šimona. Staneme se svědky svérázného maturitního večírku a následných dramatických událostí, během nichž vyjde najevo pravda o přítomnosti kluků – vojenských zběhů, kteří míří za svobodou mimo socialistické Československo. Odkryjí se skutečné charaktery dalších postav i postaviček a celý příběh vrcholí v srpnových dnech osudného roku. Písničkový retrofilm z let šedesátých zaujme nostalgickou evokací dobové atmosféry a poetiky prvních českých televizních klipů, kostýmy a stylizací některých studiových scén, vynikající choreografií a hereckými výkony.