Nachové plachty
Poetický dokument inspirovala stejnojmenná divadelní inscenace Divadla bratří Formanů a francouzského Théâtre Dromesko a literární texty spisovatele Alexandra Grina. Příběh naplňování snového ideálu - to je téma, které prostupuje originální dokumentární meditaci.
Poetický umělecký dokument inspirovala stejnojmenná divadelní inscenace Divadla bratří Formanů a francouzského Théâtre Dromesko a literární texty spisovatele Alexandra Grina. Originální představení, které původně vzniklo v rámci kulturní akce Praha 2000 - evropské město kultury, se realizuje v divadelním prostoru říčního člunu, s nímž autoři navštívili řadu přístavních měst Evropy. Snímek zaznamenává prostřednictvím nejrůznějších stylových postupů složitou přestavbu Divadelní lodi a nabízí i úryvky z představení, přičemž obojí se prolíná. Ve výsledku tak vzniká svébytná komplexní výpověď o tajemství umělecké tvorby, poezie a snad i lidského života. Součástí vyprávění o naplnění jednoho snu jsou i výpovědi kapitána a dalších členů divadelně-námořního ansámblu, především obou hlavních aktérů - režiséra Petra a hlavního výtvarníka Matěje, kteří jsou syny režiséra Miloše Formana.