Elling
Po několika letech strávených v psychiatrické léčebně se chorobně plachý Elling vrací do skutečného světa. Se spolubydlícím Kjellem Bjarnem totiž dostali v Oslu byt, který jim má usnadnit návrat do společnosti… Snímek byl letos nominován na Oscara za nejlepší neanglicky mluvený film.
Po několika letech strávených v psychiatrické léčebně se hlavní hrdina příběhu Elling vrací do skutečného světa. Se spolubydlícím Kjellem Bjarnem totiž dostali v Oslu byt, který jim má usnadnit návrat do společnosti. Chorobně plachý a neurotický Elling však s okolním světem a svobodným životem nemá prakticky žádné zkušenosti. Ze začátku se dokonce stydí i telefonovat a procházka do samoobsluhy je pro něj nadlidský výkon. Hrozba návratu do léčebny je však silnější a sexem posedlý hromotluk Kjell Bjarne a zakrslý Elling se tak časem vydávají na malé výpravy do města, kde brzy nacházejí lásku a přátele. Kjell Bjarne se zamiluje do sousedky, kterou jednoho dne najde opilou na schodech, a Elling se zase rozhodne stát slavným anonymním básníkem, který své verše tajně vkládá do balení kyselého zelí. Snímek byl natočen podle jednoho z nejúspěšnějších norských románů Ingvara Ingvara Ambjornsena dočkal se i nominace na Oscara za nejlepší neanglicky mluvený film.