Svět podle Prota
Doktor Mark Powell je psychiatr, kterého po letech praxe už máloco překvapí. Proto když je v blázinci hospitalizován nový pacient, přistupuje k němu zcela rutinně a bez jakéhokoli zájmu. Prot tvrdí, že je z planety K-Pax a že se zanedlouho musí vrátit zpět. Navíc má velmi příznivý vliv na ostatní pacienty.
Snímek K-Pax je filmovou adaptací románu Gena Brewera. Doktor Mark Powell je psychiatr, kterého po letech praxe už máloco překvapí. Proto když je v blázinci hospitalizován Prot, jenž se potuloval po newyorském nádraží a vykazoval známky drogového opojení, přistupuje k němu zcela rutinně a bez jakéhokoli zájmu. Prot tvrdí, že je z planety K-Pax a že se zanedlouho musí vrátit zpět. Powell se ho nejdříve snaží přesvědčit, že je jedním z nás, ale když zjistí, že Prot má neuvěřitelně odborné a detailní znalosti o kosmické soustavě a postavení "své" planety, které je známo jen několika málo odborníkům, začne pochybovat o správnosti svého přístupu. Rozhodne se Prota léčit hypnózou, a tak pomalu odhaluje jeho tajemství. Prot má velmi příznivý vliv na ostatní pacienty, a setkání s ním dokonce v Powellovi zarezonuje tak silně, že mu pomůže vyřešit jeho nepříliš dobrý vztah s nejstarším synem.