Blade II
Pokračování akčního hororu nabízí další dobrodružství hrdiny, který se zrodil na stránkách časopisu Marvel Comics. Blade – napůl člověk a napůl upír – se se svými novými společníky pouští do otevřené války s novým upírským druhem, který je stejně nebezpečný lidem i vlastnímu rodu.
Volné pokračování akčního hororu režiséra Stephena Norringtona (1998) opět těží z comicsů Marva Wolfmana a Gena Colana Blade & Frost z časopisu Marvel Comics, které jako vůbec první v roce 1973 uvedly do oběhu afroamerického akčního hrdinu. Odehrává se dva roky po prvním příběhu a titulní hrdina – napůl člověk a napůl upír – se v ní na popud krále upírů Damaskina pouští do války s novým upírským druhem, který je nebezpečný jak lidem, tak vlastnímu rodu. Nenasytní Reapers terorizují rovným dílem lidskou i upírskou komunitu: proti česneku a stříbrným kulkám jsou odolní, vadí jim však – jako všem dítkám noci – světlo. Blade s novým společníkem Scudem, který je specialistou přes zbraně, a se svým starým učitelem Whistlerem, kterému se podařilo přežít vlastní smrt, dává dohromady komando schopné vzdorovat nesmiřitelným a téměř nepřemožitelným protivníkům. Akční hororová podívaná se částečně natáčela v Praze.