Bouřlivá svatba
Známá režisérka indického původu natočila ve stylu oblíbených indických filmů se zpěvy a tanci, zvaném Bollywood, zábavný příběh tradiční svatby z prostředí soudobé buržoazie. Její umění mísit prvky různých žánrů a vyslovit jakoby mimochodem mnoho pravd o současné indické společnosti ocenila porota MFF Benátky 2001 Zlatým lvem.
Je doba monzunových dešťů a v domě Vermových vládne neklid: chystá se okázalá svatba nejstarší dcery. Do Dillí se sjíždějí příbuzní ze všech konců světa včetně ženicha, který je dávno usazen v USA. Krásná Lalit by neměla nic proti tomu, že svatbu dohodli rodiče a že se s ženichem vidí dnes poprvé, kdyby nebyla zamilovaná do jiného. Její milenec je ovšem ženatý a v rozhodném okamžiku dívku zklame, zatímco ženich se projeví jako charakter. Sňatku tak už nic nestojí v cestě a velkolepá oslava se všemi rituály, zpěvy a tanci může začít. Dojde k dohodě i mezi organizátorem svateb a služebnou z domu Vermových, do níž se na první pohled zamiloval. Ani incident, odhalující někdejší vazby mezi jedním ze strýců a schovankou rodiny, ani liják, který se spustí v okamžiku svatby, nakonec nezkalí všeobecnou pohodu. Lze se jen dohadovat, jak pán domu nakonec zaplatí všechny náklady výpravné tradiční oslavy se stovkami hostů. Pestré propojení epizod konfrontujících různé společenské vrstvy a generace dnešní Indie, její tradiční i moderní tvář, bylo odměněno Zlatým lvem v Benátkách 2001.