Syn
Kdo je chlapec jménem Francis? Proč ho starší Olivier ustavičně sleduje jak v truhlářské dílně, tak na ulici? Co ho na něm přitahuje a co v něm budí strach? Na tyto otázky odpovídají ve svém novém filmu, vyznamenaném letos v Cannes, bratři Jean-Pierre a Luc Dardennovi, kteří v roce 1999 získali Zlatou palmu za Rosettu.
Belgičtí tvůrci Jean-Pierre a Luc Dardennovi, nositelé Zlaté palmy za Rosettu (1999), si tentokrát zvolili jako ústřední postavu muže, ale zůstali věrni svému způsobu snímání hekticky pohyblivou kamerou, ulpívající na detailech těla, i zaměření na sociální definici postavy. Třicátník Olivier, jenž působí jako mistr v truhlářském učňovském středisku, žije sám. Jeho manželství s Magali se rozpadlo zřejmě poté, co před pěti lety ztratili jediné dítě. Jednoho dne se v dílně uchází o učební poměr šestnáctiletý Francis, který právě vyšel z vězení pro mladistvé. Olivier v něm pozná vraha svého malého synka, ale chlapci nic neprozradí. Takřka proti své vůli je zaujat Francisovou šikovností a vůlí naučit se řemeslu i jeho uzavřeností a málomluvností. Okamžik pravdy nastane v den, kdy Olivier vezme Francise na vyjížďku do lesa a vyjeví mu, kdo je. "Nedokázali jsme si představit tenhle film s jiným hercem," říkají režiséři o Olivieru Gourmetovi, jehož porota letošního festivalu v Cannes odměnila Cenou za mužský herecký výkon.