Božská komedie
Neobyčejný příběh svatého hříšníka, podivínského sběratele, ctitele žen, hudby a hygieny Jana z Boha a jeho Zmrzlinového ráje. Mistrovské dílo moderního portugalského filmu, vyznamenané v roce 1995 v Benátkách Velkou zvláštní cenou poroty.
Jan z Boha je vedoucím obchodu se zmrzlinou s názvem Zmrzlinový ráj. S odborností a vášní se věnuje vynalézání nových zmrzlinových specialit, múzické a duchovní výuce svých krásných mladých zaměstnankyň a přísnému bdění nad pravidly hygieny. Se stejnou vážností se podivínský samotář ve volném čase zabývá svým neobvyklým hobby, vytvářením tzv. Knihy myšlenek, vzácné erotické sbírky. Rezolutní Judita, jíž Zmrzlinový ráj patří, usiluje o sloučení s velkou francouzskou firmou a pověří Jana, aby jednal s jejím ředitelem Antoinem Doinelem. Jan z Boha nevezme důležitý úkol za dobrý konec a jeho pozice v Ráji je vážně ohrožena. Porota MFF v Benátkách odměnila v roce 1995 toto zcela osobité dílo moderního portugalského filmu svou Velkou zvláštní cenou.