Když bestie dříme
Severní Irsko, Belfast roku 1994, období příměří mezi katolíky a protestanty. Dochází k roztržce mezi vůdci hnutí za nezávislost Irska, kteří požadují složení zbraní, zatímco členové jejich organizace se s nečinností nechtějí smířit. Snímek s výbornými hereckými výkony a dokumentární kamerou připomíná filmy Kena Loache.
Severní Irsko, Belfast, podzim roku 1994. Je podepsáno příměří mezi katolíky a protestanty. Protestantští politici žádají po členech své teroristické organizace, aby složili zbraně. Ne všichni jsou však ochotni se s nečinností smířit. Nejrozhořčenější je Freddie. Jeho pokus o sehnání „normálního" zaměstnání přes úřad práce skončí fiaskem. Navíc mu odmítnou zdarma nalít v jeho oblíbené hospodě i přesto, že je přesvědčen, že jako bojovník za nezávislost Irska na to má právo. Proto se rozhodne k zoufalému kroku: vykrade sejf vlastní organizace. Tím se definitivně stane nepohodlným a s jako takovým se s ním členové organizace rozhodnou naložit. Jeho přítel Kyle se ho snaží zachránit a přesvědčit, aby peníze vrátil, ale Freddie pomalu ztrácí jakoukoli motivaci k životu... Snímek svou dokumentární kamerou, výbornými hereckými výkony a sociálně-realistickým pohledem na danou problematiku připomíná snímky Kena Loache.