Slunce v očích
Film, který se tváří jako krimi, ale ve skutečnosti je spíš studií nedostatku komunikace v současném světě, jež může vést až ke zločinu. Marco si z minulosti přináší těžké trauma, jehož důsledkem se stane otcovražda, spíš náhodná než úmyslná.
Marco přijel navštívit otce, který už dávno nežije s rodinou, a v hádce ho zabije. Odejde sice z místa činu, ale najme si pokoj v hotelu nedalekého přímořského střediska, jako by chtěl splynout s masou turistů a přitom být svědkem dalších událostí. Případem je pověřen inspektor Rinaldi, který brzy odhalí identitu vraha, ale také pochopí, že nejde o běžný typ zištného zločinu. Domýšlí se, že pohnutkou k činu muselo být trauma, jež si Marco odnesl z dětství. Marco ostatně nebudí dojem vraha, který chce zahladit své stopy: jako by naopak čekal na to, že bude zatčen, jako by zatčení znamenalo katarzi v jeho trvalém stavu napětí.