Fuente Álamo
Laskavé plynutí času jednoho vyprahlého srpnového dne, směřujícího k očekávané noční kulinářské slavnosti gazpacha v panoramatu městečka a jeho obyvatel.
Fuente Álamo, 14. srpen. Horký letní den se zdá být jako každý jiný. Jeho vyvrcholení však každoročně očekávají obyvatelé ospalého městečka s velkou netrpělivostí. Starosta města i letos vyhlašuje „festival gazpacha“, noční slavnost kultovního pokrmu, při níž mají jeho milovníci šanci změřit si své kulinářské síly. Od rána běží hodiny na kostele ve stejném rytmu času, i když by ho mnozí rádi urychlili. Netrpělivě plyne čas děvčatům z továrny na obuv, na rozdíl od skupinky dětí oddávajících se prázdninovým zábavám. Panoráma městečka dávají dohromady miniportréty jeho obyvatel podílejících se na koloritu letního dne. Babička María se svými každodenními rituály tvoří osu nepříběhu, jímž se proplétají všední starosti nejrůznějších skupinek obyvatel městečka, nad nímž se ve vzduchu tetelí atmosféra radostného očekávání, směřujícího k závěrečné půlnoční slavnosti a koncertu.