Musa Válečník
Rok 1375. Korejská mise k čínskému císaři končí nezdarem a zápasem o holé přežití. Řadou krvavých bitev se korejští mistři luku i kopí probíjejí pouští. Vedle svých životů chrání i čínskou princeznu, vysvobozenou z potupného zajetí. K neúprosné válce se přidává stejně krutá láska.
Píše se rok 1375. Většinu Číny ovládla dynastie Ming a zatlačila dosavadní vládce z dynastie Juan na sever od Čínské zdi. V pohraničních oblastech tak pokračují boje, do nichž se zaplete korejské poselstvo, vyslané k novým čínským vládcům. Mingové pokládají mírumilovné posly za nepřátele a poté, co je vylákají do pasti, zanechají Korejce v rozlehlé poušti plné juanských jednotek. Po první krvavé bitvě se korejský generál Choi-jung rozhodne dokázat nemožné a dovést zbytek svých lidí zpět domů. Situaci rázem změní setkání s princeznou dynastie Ming, do níž se Choi-jung na první pohled zamiluje a vysvobodí ji z rukou Juanů. V bitvě se nečekaně vyznamená mistr boje s kopím, propuštěný otrok Yeo-sol. Oba muži se stávají soky v lásce a společně chrání princeznu, a to i přesto, že tím oddalují návrat do Koreje. Po mnoha dalších střetnutích s krutým nepřítelem dosáhnou opuštěné pevnosti na břehu Žluté řeky. Blíží se rozhodující zápas. Silnou stránkou filmu jsou dynamické bojové výjevy, které se střídají v rychlém tempu a jsou natočeny s nebývalou bravurou. Bleskové údery i pohyby kamery jako by náhle vyrůstaly z krajiny, ať už jde o fotogenickou poušť nebo záludný les plný stínů.