Nespoutaná mosaz
Dechové nástroje vykročily na vítěznou pouť z Evropy do světa společně s armádami, obchodníky a církví. Postupně dobývaly nejvzdálenější země a podmaňovaly si exotické národy. Přinesly s sebou jediného boha, jemuž se musely podřídit duchové předků. S koncem kolonialismu však utlačené národy znovu získaly svobodu, avšak dechové nástroje už mezitím srostly s jejich vlastními kulturami a začaly vyluzovat domorodé rytmy a doprovázet místní tance. O několik generací později Západ přejal jejich inspirace do své hudby v podobě jazzu a world music. Film zachycuje bizarní prolínání původních a přejatých kultur na základě vědecké studie antropologa Roba Boonzajera Flaese v Nepálu, Surinamu, na polostrově Minhasa a v Ghaně.