Adresát neznámý
Otevřeně politický, nikoli však ideologický snímek se vrací k přítomnosti americké armády na korejském poloostrově. Z několika dějových linií se splétají osudy vesničanů, žijících poblíž vojenské základny. Šíře vyprávění nijak neotupuje ostří jednotlivých obrazů, mezi nimiž dominují motivy nemocného oka a podobnosti lidské a psí existence.
Otevřeně politický, nikoli však ideologický snímek, situovaný do 70. let, se vrací k přítomnosti americké armády na korejském poloostrově. Z několika dějových linií se postupně splétají osudy obyvatel vesnice, která leží poblíž vojenské základny. Ambiciózní šíře vyprávění přitom nijak neotupuje ostří jednotlivých obrazů, mezi nimiž dominují motivy nemocného oka a podobnosti lidské a psí existence ("Když se pes podívá přímo na tebe, jde z toho strach, co? Ale víš, co je děsivější? Lidské oko."). Do popředí vystupují výrazné ženské postavy a jejich tužby: matka míšence Chang-kuka stále touží po odjezdu za svým bývalým americkým milencem, zatímco Eun-ok, která nevidí na pravé oko, nezbývá než věřit v úspěch blížící se operace. Chang-kuk, jímž vesničané pro jeho původ pohrdají se dostává do konfliktu s jiným vyděděncem - vysloužilým vojákem a prodavačem psího masa. Oba muži nakonec zaplatí svůj střet životem a také zprvu něžný vztah Eun-on s mladým Američanem, jenž zaplatí její operaci, bere nečekaný obrat.