Modrá ulice 17
Maghreb / 2002 / 17 rue Bleue / Francie 2001
Atraktivní a bezstarostná Adda žije díky svému bohatému milenci pohodlný a zaopatřený život. Po milencově náhlé smrti se rozhodne padělat jeho poslední vůli, aby zajistila sobě i svým synům patřičnou životní úroveň. O několik let později jsme svědkem Addina marného boje za lepší budoucnost a jejího fyzického i psychického úpadku.
Rok 1967. Přestože se válka v Alžírsku chýlí ke svému konci, Adda odjíždí spolu se svými dvěma syny a sestrami do Paříže. Zde v Modré ulici žije díky úspěšnému, vlivnému, ale ženatému milenci pohodlný a zaopatřený život. Po milencově náhlé smrti Adda padělá jeho poslední vůli, aby zajistila sobě a svým synům životní úroveň, o které je přesvědčena, že si ji zaslouží. O několik let později je starší Chad svědkem postupného fyzického i psychického úpadku své dříve tak bezstarostné a atraktivní matky. Adda, která se stále zcela marně a neúspěšně snaží vyhrát spor o dědictví s milencovou ženou, nakonec začne zanedbávat své syny, mladšího pošle k příbuzným a sama začne být závislá na prášcích. Režisér Chad Chenouga o filmu říká: "Vím, že tento vlastně autobiografický film bude mít vždy výlučné místo v mé filmografii. Nejen proto, že jde o můj debut, ale také proto, že je vzpomínkou na mé první lásky, zklamání a rány, které jsou navždy otevřené..."