Dopis do Ameriky
Kamen, který přesídlil do New Yorku, zápasí v nemocnici o život. Jeho sofijský přítel Ivan se rozjede ho hor, kde doufá potkat někoho, kdo si pamatuje rituální písně odvracející smrt. Své putování zaznamená na video a pojedná ho jako dopis Kamenovi, který mu také zasílal video-zprávy o svém životě.
Mladý sofijský intelektuál Ivan se dozvídá, že jeho nejlepší přítel Kamen bojuje v americké nemocnici o život. Na druhém konci světa, „v Bohem zapomenuté zemi jménem Bulharsko“ - jak praví legenda - znali písně, které odvracely smrt. Ivan se rozhodne je nalézt. Vydá se do hor, do světa vymírajících vesnic a vysokohorských kolib, kde pátrá po stařenách, které si možná rituální písně uchovaly v paměti. Své putování, během něhož se opájí krásou civilizací nedotčené krajiny, a objevuje moudrost lidových zvyků a neokázalou důstojnost života, zaznamenává na video. Píše tak dopis Kamenovi a připomíná mu domov, který nyní i on našel v jeho netušené, prapůvodní tvářnosti. Je to i odpověď na Kamenovy videozprávy, v nichž mu sděloval své dojmy z rušného a kosmopolitního New Yorku, kde citově zakotvil v přátelství s Japoncem.