Hlučnější než bomby
Životní dilemata a postoje mladých Poláků v neperspektivním městečku. Marcin se v předvečer pohřbu otce, po němž zdědil autodílnu, vyrovnává s předpokládaným odjezdem své dívky Kaśky na studia do USA. Pro oba je v sázce jejich budoucnost - bude společná, nebo žádná?
Nevábné maloměsto na jihu Polska. Marcin rezignoval na vysokoškolská studia, aby pomohl ovdovělému otci provozovat rodinnou autodílnu. Jeho dívka Kaśka chce uniknout z provinčních poměrů a zařídí si atraktivní stipendium v Chicagu. Otec náhle umírá. Starosti s pohřbem a navíc příjezd buransky odpudivé rodiny vzdáleného bratrance znemožňují Marcinovi klidnou rozmluvu s Kaśkou. Cítí, že s jejím odjezdem jejich vztah vyhasne, a nemůže jí nabídnout nic než sám sebe. Z reality městečka a z toho, čím Marcin momentálně disponuje, lze jen těžko odvodit přitažlivou životní perspektivu. Nicméně, nevlídným okolnostem navzdory, Kaśka akceptuje Marcinův postoj a víru, že i v triviálním prostředí si lze vybudovat svůj vlastní svět a prožít v něm důstojný a hodnotný život.