Tomen - barvy života
Kolážovitě a temperamentně, v duchu mnohostranného projevu malířky Tomen je tu prezentována specifická huculská výtvarná kultura ve svých moderních formách. Představeny jsou obrazy všech žánrů – portréty, krajiny, ornamentální kompozice, grafiky, gobelíny, tkaniny atd.
Kolážovitě a temperamentně, v duchu mnohostranného projevu malířky Tomen je tu prezentována specifická huculská výtvarná kultura ve svých moderních formách. Představeny jsou obrazy všech žánrů – portréty, krajiny, ornamentální kompozice, pastely, grafiky, akvarely, gobelíny a tkaniny. Stručně je připomenut původ a životní osudy paní Tomen, která úspěšně vystavovala v Paříži, Kanadě a USA a je ceněna, protože dokázala své ryze huculské tvorbě vtisknout evropskou dimenzi. Potažmo je evokován i svět vesnického bytí (zdroje lidového umění) a zejména přírody s všudypřítomným panoramatem Karpat, s romantickými proměnami nebe nad temnými lesy a poloninami. Šířeji, ale jen informativně jsou zmíněny i jiné ukrajinské lokality – stará městská architektura, krymské pobřeží, inspirativní výtvarné podněty, vstřebané a přetvořené malbou.