Milostný příběh s neopakovatelnou atmosférou konce 40. let se odehrává v hlubokém ruském vnitrozemí. Jeho protagonisty jsou dva řidiči – nezdolně energický Kolka a nerozhodná Raja čili stařičký náklaďák AMO a moderní ford. Nerovná technická kondice vozů v obtížném terénu není na zábranu happy endu.
Milostný příběh, inspirovaný populární šoférskou písní o Čujské magistrále, „kde jedna cesta je a žádný šofér se jí nevyhne“. Z této mytické dálky se na konci 40. let do vnitrozemí přesune se stařičkým náklaďákem AMO energický a vstřícný šofér Kolka. Jeho nezadané srdce okamžitě zlomí emancipovaná Raja, které právě přidělili moderní ford. Jízdy rozbahněným bezcestím vyžadují nejen pevnou ruku, ale i profesní solidaritu. Kolkovy námluvy ohrozí švarný letec, který doručuje po oblasti poštu a zaučuje Raju v létání. Zklamaný Kolka opustí osadu a najde si práci v hutích. Když však zahlédne Rajin ford, vystrnadí od volantu šoféra svého veterána a jejich jízda cestou necestou se promění ve vyznání lásky. Podstatnou složku filmu tvoří neopakovatelná atmosféra poválečné doby, jejíž materiální bídu vyvažuje opojné štěstí z nedávného vítězství a nezištný budovatelský elán, živený vírou v lepší zítřky.