Klondajka
Průmyslový Alapajevsk je vzdálen 1847 km od Moskvy a 180 km od Jekatěrinburgu. Nezaměstnanost a drahota vyhánějí místní muže, ale i matky, důchodce a děti na haldy, kde ze strusky dolují slitky manganu a prodávají je překupníkům. Kulisu této výpovědi o lidském zoufalství, ale i vůli k poctivému přežití dotváří zdevastovaná krajina, zastaralý provoz hutí a záběry ošuntělého města.
Průmyslový Alapajevsk je vzdálen 1847 km od Moskvy a 180 km od Jekatěrinoburgu.Nezaměstnanost a drahota vyhánějí místní muže, ale i matky, důchodce a děti na haldy, kde ze strusky dolují slitky manganu a prodávají je překupníkům. Činnost, připomínající posedlost „zlatou horečkou“, dokumentuje starší amatér a ze svého hlediska ji popisuje dvanáctiletý školák, který, jak se dozvídáme od jeho děda, zahynul na „Klondajce“ při sesuvu. Děd působí v místním ochotnickém divadle, jehož nezištní a umění oddaní aktéři si přes den rovněž přivydělávají na rozlehlé „Klondajce“. Kulisu této výpovědi o lidském zoufalství, ale i vůli k poctivému přežití dotváří zdevastovaná krajina, zastaralý provoz hutí a záběry ošuntělého města. V jednom z jeho zákoutí prosperuje výroba rakví – mangan nejen umožňuje přežívání, ale i zabíjí.