Objevení nebe
Bůh se rozhodl odvrátit se od lidí. Proto požaduje, aby se desky s Desaterem přikázání vrátily do nebe. Žádný anděl však nemůže sestoupit na zem, aby je přinesl; nebesa potřebují pro tento úkol lidské zprostředkování. Mladý anděl, pověřený pod supervizí archanděla Gabriela zapeklitým úkolem, nakonec najde řešení. A tak se v šedesátých letech minulého století díky „vyššímu úradku“ spřátelí dva muži, nadějný politik Onno Quist a vědec Max Delius. Ti se zamilují do sympatické violoncellistky Ady. Výsledkem je zplození syna Quintena. A právě toto dítě je předurčeno splnit poslání… Známý herec Jeroen Krabbé ve svém druhém režijním opusu adaptoval stejnojmenný román uznávaného nizozemského autora Harryho Mulische, jenž nezapře inspiraci díly Homéra, Danta nebo Miltona. Film se vymyká běžné produkci. Vypjatá „jevištní“ stylizace nebe jako temného hradu, v němž se pohybují tmavé postavy andělů, kontrastuje s živostí vztahu trojice protagonistů (připomínajícího Truffautova Julese a Jima). Významné jsou časté změny prostředí (od Holandska přes Británii až po Kubu, Itálii a Izrael) i ironické odkazy na dobovou politiku.