Jen tak odejít
Devítiletý Dauka, jemuž matka neřekla, že otec zemřel, stále čeká na jeho návrat. Svět dospělých je příliš komplikovaný, a tak se chlapec rozhodne utéct z domova a najít odpověď na své tíživé otázky.
Devítiletý Dauka se nemůže dočkat svého otce, který před několika měsíci vyplul na moře. Neví, že táta už se nikdy nevrátí, protože matka nedokázala jemu ani mladší sestřičce říct, že zahynul. Ona sama totiž ještě nepřestala doufat v manželův návrat, přestože ji samota a beznaděj tíží stále víc. Hledá útěchu v náručí ženatého souseda Viktora, který jednoho dne Daukovi nešetrně řekne pravdu. Nešťastný chlapec mu však nevěří a uteče z domova, aby našel odpověď na otázky, co se doopravdy stalo a jak má dál žít v komplikovaném světě dospělých. Kdo mu odpoví – příroda, lidé, moře?