Ohnisko nenávisti
Atmosféra strachu, demagogie a antisemitismu zasáhla ve 40. letech i Ameriku. Newyorský úředník Lawrence Newman to pocítí na vlastní kůži. Po sňatku s dívkou, která pracuje v židovské firmě, se musí rozhodnout, zda bude násilí jen přihlížet, nebo se mu postaví. Film byl natočen podle románu Arthura Millera.
Ani Spojené státy americké nezůstaly ve 40. letech ušetřeny antisemitských nálad a útoků. Nesmělý newyorský úředník Lawrence Newman (William H. Macy) to poznává na vlastní kůži – jen proto, že začal nosit brýle, díky nimž vypadá jako Žid. Lawrence patří k lidem, kteří se obávají konfliktů, a proto nezasáhne, když jeho soused a někdejší kamarád Fred (Meat Loaf Aday) napadne v noci na ulici ženu. Jenže násilí na sebe bere nejrůznější podoby a atmosféra na brooklynském předměstí houstne. Dalším terčem útoků místních rasistů se stane židovský trafikant a poté, co si Newman vezme za ženu půvabnou Gertrudu (Laura Dernová), která pracuje v židovské firmě, se nevraživost okolí soustředí na něj. Muž, který nikomu neublížil, ale také se nikoho nezastal, se musí rozhodnout: zda bude dál strkat hlavu do písku, nebo se násilníkům postaví.