Pohádky na dobrou noc
Archanděl trpí chronickou nespavostí, opustila ho žena i s malým autistickým synem. Vydává se na místo svého rodiště za umírajícím otcem. Nachází prapůvod svých problémů, poznává rodinnou minulost, která je úzce propletena s historickými událostmi Mexika, ale uniknout osudu nedokáže.
Archanděl žije v hlavním městě, trápí se jak odchodem své ženy a malého autistického syna Gabriela, tak chronickou nespavostí. Od svého bratra dostane zprávu, že jeho otec umírá, a tak se vydává do zpustlé venkovské osady, aby se s ním ještě setkal. Když dorazí do svého rodiště, ke svému údivu zjišťuje, že otec i bratr jsou několik let po smrti. Při hledání svých vlastních kořenů se dozvídá o prokletí, které po několik generací pronásleduje jeho rodinu, protože kvůli touze po majetku jeho pradědeček zabil svého vlastního bratra. Nachází také původ své nespavosti. Příběh Archandělovy rodiny a jeho předků začal v roce 1860 a ovlivnily ho události mexických dějin, např. vláda prezidenta Benita Juáreze, francouzská okupace, válka za reformace, mexická revoluce či masová emigrace do Spojených států. Archanděl se ve vzpomínkách vrací do dětství, matka odešla s jiným mužem, jeho samotného vyhnal otec po vyhrocené hádce s bratrem. Archanděl se snaží o usmíření se svou bývalou ženou, ale nakonec není schopen uniknout vlastnímu osudu.