Ital
Do Itálie už víc než deset let ilegálně proudí tisíce Albánců domnívajících se, že tu najdou lepší život. Většina z nich byla několikrát vyhoštěna a ti nejvytrvalejší se pokoušejí dostat se do Itálie znovu a znovu. Z této obecné roviny vychází příběh Giorgia, přesvědčeného, že má právo být Italem. Jeho sen se hroutí, když zklame důvěru člověka, který byl ochoten mu pomoci.
Ve filmu se prolínají dvě časové roviny. V roce 1991, po pádu komunistického režimu v Albánii, se spolu s tisíci dalších ilegálních přistěhovalců doplaví do jižní Itálie mladý Albánec Giorgio. Je přesvědčen, že má větší nárok stát se Italem než většina jeho krajanů: jeho albánskou babičku kdysi oplodnil italský příslušník Mussoliniho okupačních jednotek. Když dorazí do horské vesnice, odkud jeho předek pocházel, ukáže se, že "dědeček" zemřel a že navíc většina obyvatel odešla z hor za snazším životem do údolí. Ti, kteří tu zůstali, přes počáteční nedůvěru "Itala" přijmou, zejména díky Silvestrovi, který se rozhodl mu pomoci. Giorgio pomáhá vesničanům pálit dřevěné uhlí, pracuje na poli a skoro se zdá, že jeho sen najít novou vlast se splní. Idylu překazí jeho vzplanutí k Silvestrově snoubence. Pomsta na sebe nedá dlouho čekat a Giorgio je vyhoštěn. Když se s ním o osm let později shledáváme, má za sebou už několikáté vyhoštění, a hlavně už dávno musel odložit své někdejší ideály. Dnes je až po krk v sítích mafiánů řídících prostituci a jakékoliv pokusy dostat se ze začarovaného kruhu troskotají.