Ve větru hořím
Utečence z blíže neurčené země východní Evropy pronásleduje na Západě jeho pohnutá minulost a sny o ideální lásce. Jednoho dne ji potká a přes veškeré překážky odmítá se jí vzdát. Italský režisér se zhlédl v autobiografickém románu maďarské autorky, ale obsazení hlavních rolí českými herci poněkud posunulo jeho vyznění. Film byl uveden v soutěži Berlinale 2002.
Tobiáš Horvath žije ve Švýcarsku, kde už deset let pracuje v továrně na hodinky. Narodil se v blíže neurčené vesnici v blíže neurčené zemi ve východní Evropě. Vyrůstal v bídě, bez otce, s matkou, která příležitostně provozovala prostituci. Když jednoho dne zjistil, kdo je jeho otcem, vrazil mu nůž do zad a v domnění, že ho zabil, utekl. Jeho současný život, uplývající v jednotvárné mechanické práci a ve chvilkových milostných avantýrách, je mu z duše protivný a Tobiáš před ním utíká do literárních pokusů a do snů o lásce. Jednoho dne potká ženu svých snů: zná ji z dětství a ví, že je dcerou jeho otce. Dnes je Karolina vdaná za vědeckého pracovníka, s nímž do Švýcarska přijela. Láska Tobiáše a Karoliny se zdá být odsouzena k porážce, ale Tobiáš se nehodlá své lásky vzdát. Film vznikl podle románu maďarské autorky Agoty Kristofové, avšak režisér našel podle svých slov ideálního představitele Tobiáše v českém loutkoherci Ivanu Fraňkovi, a proto obsadil i do dalších důležitých rolí Čechy.