Na miskách vah
Světově proslulý maďarský tvůrce, nositel Oscara za Mefista (1981), si jako předlohu pro svůj nový film realizovaný na Západě zvolil hru amerického autora Ronalda Harwooda. Je inspirována skutečným osudem německého dirigenta, který byl po válce obviněn z kolaborace. Hlavní postavy, jež se snaží vnutit jedna druhé své stanovisko, vytvořili Harvey Keitel a Stellan Skarsgaard.
Berlín na konci druhé světové války. V rámci denacifikace připravují americké okupační úřady proces s německým dirigentem Wilhelmem Furtwänglerem, jehož Göring jmenoval pruským státním radou a Goebbels viceprezidentem Říšské kulturní komory. Na jedné straně tedy udržoval výtečné styky s Hitlerovým režimem, na druhé straně využíval své pozice k angažování židovských hudebníků, které tak zachránil před jistou smrtí v koncentračních táborech. Americký velitel Steve Arnold, v civilu pojišťovací agent, který je pověřen vyšetřováním Furtwänglerova případu, se snaží ze všech sil dirigenta usvědčit, aby příkladně přispěl k vymýcení nacismu. Jako fanatický zastánce spravedlnosti uznává jen kategorie dobra a zla. Nechápe, jak mohou jeho němečtí spolupracovníci, kteří sami byli oběťmi nacismu, oceňovat Furtwänglera jako velkého hudebníka. Neuznává jejich názor, že politika a umění nemají nic společného: pro něj je Furtwänglerova vina jednoznačná. Divadelní hra Ronalda Harwooda, podle níž vznikl scénář, je inspirována skutečným případem.