Ararat
Tématem filmu je složité hledání pravdy v minulosti i v přítomnosti. Pro Raffiho, který se vrací do Kanady s tajemnými krabicemi, život teprve začíná. Pro celníka Davida (Christopher Plummer) je Raffi jeho posledním případem před odchodem do penze. Podle Raffiho obsahují krabice filmový materiál, pořízený v Turecku pro potřeby štábu, který v Torontu natáčí historický film o genocidě arménského obyvatelstva v roce 1915. Jenže se ukáže, že film slavného režiséra arménského původu (Charles Aznavour) byl mezitím dokončen. Proč vlastně odjel Raffi na vlastní pěst natáčet do kraje svých předků? V průběhu výslechu jsme svědky jednak výjevů z natáčení, jednak událostí, jež předcházely náhodnému setkání Raffiho a Davida na letišti. Raffi bojuje se vzpomínkou na otce, který zahynul jako terorista, ale i se svým vztahem k matce Ani(Arsinée Khanjianová). Ani se zabývá výtvarným uměním a v popředí jejího zájmu je malíř arménského původu Arshile Gorky, který jako dítě zažil vraždění arménských obyvatel. Další postavou hledající pravdu je Raffiho nevlastní sestra, vinící ze smrti svého otce Raffiho matku.