Milenci
Komorní snímek natočený v rámci manifestu Dogma 95 je příběhem lásky Francouzky Jeanne a Jugoslávce Dragana. Dvojice po seznámení prožívá intenzivní vztah, do něhož však vstupují rušivé momenty v podobě povahových rozdílů i skutečnosti, že Dragan pobývá ve Francii ilegálně.
Prodavačka z malého pařížského knihkupectví Jeanne se seznámí s bohémským jugoslávským malířem Draganem. K cizincovu překvapení ho sama pozve na schůzku. Svěří mu, že nedávno prožila milostné zklamání a že se momentálně nehodlá vázat, nýbrž si jen užívat. Brzy ovšem na své rozhodnutí zapomene. Nerozlučná dvojice intenzivně a vášnivě prožívá hluboký milostný vztah. Dragana však zadrží francouzská policie: vyjde najevo, že je v zemi ilegálně. Do tří dnů musí opustit Francii i milovanou Jeanne. I když se nařízení nepodrobí a zůstane s milenkou, rozloučení dvojice je nakonec nevyhnutelné. Komorní milostný příběh ze současné Paříže je formálně minimalistickou studií vztahu dvou povahově a kulturně rozdílných lidí, který od prvotního spontánního okouzlení prochází nejrůznějšími peripetiemi. Úvodní díl volné "trilogie svobody" se týká volnosti lásky. V širším smyslu se však dotýká zábran v mezilidské komunikaci a jejich uvolňování, ale i hranic svobody jedince a rozdělené Evropy. Snímek se stal pátým titulem, který získal certifikát Dogma 95 (a prvním filmem vzniklým v rámci tohoto manifestu mimo Dánsko).