Face Value
“Face Value je snímek kombinující vědomý přístup se spontánností, kontemplaci s akcí. Představí nám rozdílné názory uvnitř oblasti, kterou nazýváme “Evropa”, pomyslná Evropa situovaná kamsi mezi Londýn, Marseilles, Prahu a Nizozemsko.”
„Při natáčení a střihu tohoto dokumentu jsem usiloval o nalezení emoce, dopadu a impulsu, jenž zprostředkuje vidění… Trvalo nám více než půl roku, než jsme dali dohromady osmdesát izolovaných scén natočených pro tento film. Poté jsme několik týdnů komponovali záběry, až před námi vyvstala definitivní skladba filmu. Face Value je snímek kombinující vědomý přístup se spontánností, kontemplaci s akcí. Představí nám rozdílné názory uvnitř oblasti, kterou nazýváme „Evropa, pomyslná Evropa situovaná kamsi mezi Londýn, Marseille, Prahu a Nizozemsko“. Podle Johana van der Keukena jeho film pojednává o aktu vidění, o fotografii a portrétech nejen tváří, ale i prostorů, slov a jazyků. Uvnitř takto vymezeného teritoria zvaného Evropa probíhá nepřehledná bitva o vlastní identitu.