Nedokončená současnost
Smrt definitivně přerušila režisérovo poslední dílo, jehož tématem měla být láska. Autor se nechal volně inspirovat biblickou knihou Píseň písní. Ve střižně po něm zbylo jen devítiminutové torzo, montáž van der Keukenova rozhovoru s přáteli a kolegy od filmu.
Ve svém posledním dokončeném díle Velké prázdniny mluví Johan van der Keuken o tom, že dělání filmu je pro něj způsob existence. Do poslední chvíle pracoval na filmu, který by se stal jeho závětí. Smrt definitivně přerušila jeho poslední dílo, jehož tématem měla být láska. Režisér se nechal volně inspirovat biblickou knihou Píseň písní. Ve střižně po něm zbyla jen část, montáž van der Keukenova rozhovoru s přáteli a kolegy od filmu. Ačkoli jde o devítiminutové torzo sestávající ze zrychlené montáže tváří, gest a slov, která se postupně začínají skládat ve výpovědi, lze si na jeho základě učinit představu, jakými tématy se režisér v posledku zabýval. Johan van der Keuken podle slov komentáře odešel za slunečného lednového dne.