Kavárna na pláži
Film natočený podle románu Paula Bowlese vypráví příběh mladého Drisse, který objeví na konci krásné a osamělé pláže kavárnu, jež patří podivínskému Fouadovi. Driss se i přes Fouadův nezájem rozhodne získat jeho přátelství drobnými službami, jimiž ho zahrne...
Mladý Driss se živí příležitostnou prací a žije téměř na ulici. Na odlehlém konci krásné a opuštěné pláže nalezne kavárnu, kterou vlastní Fouad, uzavřený podivín středního věku se slabostí pro ženy. Driss začne být tajemným Fouadem a jeho vyprávěním přitahován a rozhodne se i přes Fouadovu lhostejnost a nezájem získat jeho přátelství, a to sice drobnými službami, jimiž ho zahrne. I když ho kamarádi i přítelkyně před Fouadem varují, Driss je záhy vtažen do hry, kterou s ním Fouad rozehrál. Kavárníkovi dělá dobře posmívat se Drissově mužnosti a zároveň ho popichovat proti jeho přítelkyni i přátelům. Snímek Kavárna na pláži je natočený podle románu Paula Bowlese, jehož vizi Maroka coby fascinující a celistvé směsi protikladů, polopravd a všudypřítomného pomlouvání ve svém románu vytvořil.