Eldorádo, Litevci v Brazílii
Ve 20. letech připlouvají do Brazílie z Litvy v několika vlnách tisíce rodin přistěhovalců, kteří opouštějí své domovy s vidinou lepší budoucnosti. Místo vysněné prosperity je však často čeká úmorná, špatně placená práce na vzdálených plantážích. Někteří odcházejí do velkých měst, ale lepší budoucnost nenajdou ani tam. Ani návrat do rodné Litvy situaci neřeší, protože je čekají represe sovětského režimu. Setkání s pamětníky „Nové Litvy“ a jejich potomky.