Kuřárna
Originálně vystavěná a lehce mrazivá komedie z úřednického prostředí se točí kolem petice, kterou se Ernesto, zaměstnanec velké nadnárodní společnosti, pokouší vydobýt zpět právo na kouření v alespoň jedné místnosti firemní budovy. Zdánlivě banální otázka nakonec přeroste v ostrý názorový střet.
Originálně vystavěná a lehce mrazivá komedie z úřednického prostředí se točí kolem petice, kterou se Ernesto, zaměstnanec velké nadnárodní společnosti, pokouší vydobýt zpět právo na kouření alespoň v jedné místnosti firemní budovy. Zprvu se zdá, že Ernestovi nahrávají monotónní frustrace většiny úředníků, posílené přechodem firmy do amerických rukou. Odolat nátlaku a nenápadným hrozbám z vyšších míst však není tak snadné. Petici podepíše jen pět kolegů, kteří navíc ve chvíli, kdy Ernestovi hrozí propuštění, od svého podpisu ustoupí. Zdánlivě banální otázka tím nakonec přerůstá v ostrý názorový střet. Úřednickému prostředí jakožto živlu věčného zklamání dává španělská-argentinská režisérská dvojice neobvyklé filmové ztvárnění. Pohyblivá, téměř dokumentární kamera pracuje s velkými detaily tváří, čímž názorně a bez jakékoli didaktičnosti předvádí, že člověka nelze beze zbytku převést na úředníka.