Honáci, rodeo, transporty býků z místa na místo, chov vzácných koní – kolem těchto činností se pohybují hrdinové filmu a jejich příběhy se složitě proplétají. Nejde vždy jen o drsné muže, kovboj Iremar se touží stát krejčím a šít módní šaty pro ženy... Barvitý film plný temperamentu a erotického jiskření získal ceny na festivalech v Benátkách, Torontu a Varšavě.
Někdy je nutné chytit býka za ocas, obklíčit dobytče a strhnout je zezadu na zem – tak to dělají všichni zkušení jezdci ve světě rodea, o němž film pojednává. Vaquejada, proslavená tradice na brazilském severovýchodě, je ryze machistický sport (ženy sem mají vstup zakázán), tím více překvapí a zaujme, že právě zde, v této doméně mužů, režisér poťouchle zpochybňuje genderové role. V jeho filmu rudě nasvícená exotická tanečnice vstupuje na pódium v botách ve tvaru kopyt a v masce koně, dva obhroublí vaqueiros se vplíží na dražbu dobytka a chtějí tam ukrást koňské sperma, módou posedlý kovboj na krejčovském stole v textilní továrně svede těhotnou ženu, jež tam pracuje jako noční hlídač. Z takových a tuctu jim podobných barvitých scén se skládá film, který každým pórem vylučuje hormony a konvenční vyprávění nahrazuje hypnotickou směsí vnějškově efektních obrazů a hlubokého politického podtextu.