Rabin, poslední den
Rekonstrukce událostí 4. listopadu 1995, kdy byl po velké mírové manifestaci uprostřed Tel Avivu zavražděn Jicchak Rabin, izraelský prezident a nositel Nobelovy ceny za mír. Dojem autenticity všech situací, předcházejících brutálnímu aktu nenávisti extremistických kruhů, budí dojem dokumentu, ačkoliv jde o hrané vsuvky.
Kombinace dokumentu a hraného filmu rekonstruuje zavraždění nositele Nobelovy ceny za mír a izraelského prezidenta Jicchaka Rabina, k němuž došlo 4. listopadu 1995. Kromě Šimona Pereze, který líčí události jako jejich svědek a jako přítel zavražděného politika, a několika dalších skutečných postav vystupují ve filmu herci, vše je ale vylíčeno s takovou autenticitou, že se většina diváků na loňském festivalu v Benátkách domnívala, že jde o tajně pořízené filmové záznamy reálných situací. Bylo však nemožné nahrávat například jednání extremistických vyznavačů talmudu, uvalujících na Rabina kletbu pro jeho vstřícný postoj k myšlence mírového řešení konfliktu s Palestinci, stejně jako není pravděpodobné, že by se jakákoliv nahrávka vynesla z jednání komise pro vyšetřování Rabinova brutálního zavraždění po velké mírové manifestaci v centru Tel Avivu. Dojem naprosté pravdivosti je tedy dílem dokonalé scenáristické a režijní práce autora filmu a jeho spolupracovníků včetně herců.