Kaili blues
Lékař s temnou minulostí se vydává splnit sliby do rodného kraje. Při návštěvě městečka ztraceného v říční mlze začne jeho potlačená paměť žít vlastním životem a tajuplně splyne s osudy venkovanů. Autor uhrančivé lyrické momentky vytržené z neúprosného běhu času se stal objevem festivalu v Locarnu.
I jemná skica malé životní epizody obyčejného muže v sobě může obsáhnout minulost, přítomnost a budoucnost největšího z národů. V debutu 26letého básníka Gana Bi se venkovský lékař vypravuje na pouť s cílem nalézt ztraceného synovce a spojit skrze svěřené předměty dávné milence. V uhrančivém čtyřicetiminutovém záběru se jeho cesta do rodného kraje mění v mystickou zkušenost. Ruční kamera začne žít vlastním životem, překonává několikakilometrový úsek a její nepředvídatelně vytyčená trasa připomíná říční meandry. Podvečer v malém čínském městečku se mezitím proměňuje v magický časoprostor, který si postupně podmaňuje odpoutaná lékařova paměť. Kaili blues je vizionářskou filmovou básní o bolestné touze vytěsnit minulost a zároveň se s ní vyrovnat. Pocity hlavní postavy intimně propojuje s životy venkovanů, které jsou lapeny v rozporech mezi tíživou historií a nadějným zítřkem, nostalgií a závratí z překotných proměn země.