Poslední léto
Miguel Ángel, kočovný kinař, jenž v mládí zahořel láskou k celuloidovému pásu, se s příchodem digitálních filmových projekcí pomalu smiřuje s tím, že nadcházející letní sezona může být pro jeho podnikání vůbec poslední. Ryze lidský příběh se v observačním filmu protíná se zprávou o neodvratném úpadku jedné pomalu uvadající profese.
Promítač Miguel Ángel cestuje již tři desetiletí po celém Španělsku, kde organizuje improvizovaná filmová představení pod širým nebem. Svérázný muž, jehož dvěma životními vášněmi se staly tradiční 35mm filmové kopie a flamenco, však zažívá v posledních letech krušné časy. Dožil se doby úpadku celuloidového pásu, neúprosně vytlačovaného digitálními formáty. Náklady na nová projekční zařízení, jež nabízí až nelidsky dokonalý obrazový zážitek, jsou však nemalé; tím spíš, že ani Španělsku se nevyhnula ekonomická krize. Nadcházející léto se tak pro putovní kino Miguela Ángela může stát tím vůbec posledním. Debutující režisérka přetavuje ryze lidský příběh v pojednání o úpadku jedné pomalu uvadající profese. Precizně komponovaný observační dokument lze však číst i jako obecnější zprávu o tom, že technický pokrok nemusí společnost vždy obohatit, neboť jeho vinou můžeme cenné hodnoty i ztrácet.