Zdigitalizovaná verze autorského snímku německého režiséra Carla Junghanse, natočeného v Praze za finanční i umělecké účasti českých filmařů. Zobrazuje tragický příběh stárnoucí udřené pradleny a jejího prostopášného a násilnického manžela. Psychologické drama se sociálními motivy reprezentuje rozvinutým filmovým jazykem vrcholnou éru němé kinematografie.
Autorský snímek německého režiséra Carla Junghanse zachycuje tragický příběh stárnoucí pradleny, z jejíž dřiny těží prostopášný manžel – násilník a alkoholik. Film se liší od běžné dobové produkce odvážným střihem, který připomíná estetiku sovětského filmu. Zrychlený střih vytváří emotivní a symbolickou rovinu a zároveň posiluje sociální dimenzi filmu: zlost manželské hádky, zběsilost tance na hospodském stole, tíha osudu pradleny procházející mezi skličujícími sochami. Navzdory nástupu zvukového filmu na konci 20. let snímek vznikl jako němý, což se podepsalo na jeho finančním neúspěchu. Přesto patří mezi uznávané filmy vrcholné němé éry světové úrovně. Zdrojem pro digitalizaci byla nejstarší dochovaná kopie, vyrobená v padesátých letech minulého století z kopie, která předcházela českou premiéru v roce 1930 a nebyla tak zkrácena cenzurními zásahy. Tato kopie obsahuje také mezititulky vytvořené v padesátých letech, které jsou stručnější než mezititulky původní. Při digitalizaci byla respektována integrita této kopie.