Tordenskjold a Kold
Píše se rok 1720 a Velká severní válka je u konce. Jeden z jejích hrdinů, devětadvacetiletý Tordenskjold, však neví, co se životem. Jeho věrný přítel a sluha Kold jej přesvědčí o „road tripu“ s cílem nalézt nevěstu. Jejich cesta se tak stává skoro až koncertním turné rockové hvězdy.
Roku 1720 skončila Velká severní válka a v kodaňském přístavu prochází viceadmirál Peter Wessel Tordenskjold, hrdina vítězné dánsko-norské flotily, existenciální krizí. Smysl života mu dávají pouze mladé dívky, alkohol a věrnost sluhy a přítele Kolda. Je to právě on, kdo Tordenskjolda přesvědčí, že nastala vhodná doba k cestě za vyvolenou, k manželství a usazení se. Tato cesta se však mění na rozlučkové turné rockové hvězdy. Z Tordenskjolda je pes utržený ze řetězu, divoký a vulgární válečný hrdina. Střídá se melancholie s bouřlivými večírky. Zachycují se tak poslední týdny života této „skandinávské legendy“, jejíž skon je opředen mýty i konspiracemi. Žánr kostýmního dramatu se zde mění na „ego road trip“ po Evropě. Sám režisér Henrik Ruben Genz zmiňuje jako předobraz hlavní postavy Jamese Deana a Jima Morrisona. Pod scénářem je podepsán norský spisovatel Erlend Loe, autor řady osobitě humorných knih a filmů. Snímek byl natáčen v České republice.