Julieta
Po setkání s někdejší kamarádkou své dcery Antíi se Julieta rozhodne neopouštět Madrid, doufajíc, že přece jen po letech Antíu uvidí. Zatímco čeká, píše dceři dopis ve snaze objasnit skrývané tajemství z minulosti a ujasnit sama sobě své chyby. Dvě období Julietina života hrají v Almodóvarově melodramatu dvě herečky – Emma Suárezová a Adriana Ugarteová.
Julieta se chystá natrvalo opustit Madrid, když náhodou potká někdejší kamarádku své dcery. Poté, co jí Bea řekne, že s Antíou nedávno mluvila, rozhodne se Julieta zůstat, doufajíc, že se s dcerou po létech zase setká. Rozhodne se, že pro Antíu napíše všechno, co před ní tajila a co je rozdělilo. Mluví o osudu, o výčitkách svědomí, o zápase s vlastní povahou, a před divákem ožívá minulost složité postavy. Režisér ji svěřil dvěma herečkám: tu současnou, která živí naději, že uvidí dceru, jejíž zmizení ji před lety zasáhlo, hraje Emma Suárezová, Julietu v dobách mládí ztělesnila Adriana Ugarteová. Inspiraci pro návrat k postavám vášnivých žen a chybujících matek našel španělský tvůrce v povídkách kanadské autorky Alice Munrové, předloha však dostává v Almodóvarově zpracování atributy záliby v lehce ironicky zabarveném melodramatu, charakterizujícím jeho nejlepší díla.